Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

  • Home

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Przetwarzamy dane osobowe otrzymane bezpośrednio od osób, których dotyczą, a także pośrednio od osób trzecich, w tym dane przekazane osobiście, drogą elektroniczną, telefoniczną i faksową i poprzez inne kanały komunikacji (w tym media społecznościowe). Nie poddajemy danych osobowych profilowaniu ani zautomatyzowanemu przetwarzaniu. Nie przetwarzamy danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.

PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzamy dane osobowe na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
przetwarzanie jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy, art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

    • przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
    • realizacja prawnie uzasadnionych interesów administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
    • ochrona żywotnych interesów osoby – art. 6 ust. 1 lit. d) RODO
    • zgoda osoby, której dane dotyczą – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

    • zawarcie lub wykonanie umowy, przyjęcie lub wykonanie zlecenia, kontakt w sprawie świadczenia usług, odpowiedź na korespondencję i inne formy kontaktu, wykazanie doświadczenia zawodowego;
    • wypełnienie obowiązków prawnych w związku z prowadzeniem spraw Klientów (w tym prowadzeniem postępowań sądowych, administracyjnych i innych), prowadzeniem ksiąg handlowych i udzielanie wyjaśnień organom kontroli, unikaniem konfliktu interesów;
    • realizacja prawnie uzasadnionych interesów administratora (m.in. ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa informacji, zebranie materiału dowodowego, odtworzenie informacji, marketing i promocja usług administratora);
    • ochrona żywotnych interesów osoby (w tym ochrona życia, zdrowia i majątku osób).

ODBIORCY PRZETWARZANYCH DANYCH
Dane udostępniamy tylko gdy uzasadnia to cel ich przetwarzania: pracownikom, podwykonawcom, dostawcom usług księgowych i finansowych, dostawcom usług pocztowych, informatycznych, transportowych, urzędom, sądom powszechnym, samorządom, innym organom i instytucjom publicznym, stronom i uczestnikom prowadzonych postępowań, likwidatorom szkód i rzeczoznawcom.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane przechowujemy do czasu gdy upłyną terminy przedawnienia ewentualnych roszczeń w związku z którymi lub na wypadek zaistnienia których dane były przetwarzane, lub do czasu zaniku prawdopodobieństwa zaistnienia konfliktu interesów. Dane uzyskane na podstawie zgody na przetwarzanie przetwarzamy do czasu wycofania zgody lub przez okres 5 lat od uzyskania zgody, jeśli nie zostanie ona przedłużona na kolejne 5 lat.

UPRAWNIENIA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Na zasadach określonych w przepisach prawa, osoby, których dane przetwarzamy, mają prawo do:

      • żądania dostępu do ich danych osobowych, sprostowania, usunięcia
      • lub ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo
        do przenoszenia danych;
      • jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej przez osobę zgody – do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
      • wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    WAŻNA INFORMACJA

    Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji usług prawnych na rzecz Klienta i stanowi warunek zawarcia umowy (przyjęcia zlecenia) na ich realizację. Odmowa podania danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji naszych usług na rzecz Klienta.

    Zapoznaj się także z naszą Polityką Prywatności