Metoda Lidii Bajkowskiej
Metoda Lidii Bajkowskiej to polska metoda edukacji muzycznej dla oświaty (przedszkoli i klas I-III szkół podstawowych) oraz szkolnictwa artystycznego (szkól muzycznych), która poprzez pedagogikę zabawy kompleksowo przygotowuje dzieci do profesjonalnej nauki gry na dowolnym instrumencie muzycznym.
Metoda została potwierdzona naukowo (1980-1981) w ramach badań autorki nad wynalezionymi przez siebie zerówkami muzycznymi – podczas studiów doktoranckich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Stąd koncepcja zerówek muzycznych, zaczerpnięta z Metody L. Bajkowskiej, funkcjonuje w Polsce już od ponad czterech dekad (choć czasami zerówki muzyczne prowadzone są przy szkołach muzycznych pod inną nazwą).
Metoda Lidii Bajkowskiej
Jest to polska metoda edukacji muzycznej, która poprzez pedagogikę zabawy kompleksowo przygotowuje dzieci do profesjonalnej nauki gry na dowolnym instrumencie muzycznym.
Jest to metoda zarówno dla szkół muzycznych jak i metoda ogólnego umuzykalnienia dzieci w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Metoda została potwierdzona naukowo w ramach badań autorki nad wynalezionymi przez siebie zerówkami muzycznymi (1980-1981) – podczas studiów doktoranckich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 30 lat metoda ta jest szeroko rozpowszechniona w całym kraju – w szkołach muzycznych, szkołach podstawowych i przedszkolach.
Proces nauczania Metodą L. Bajkowskiej składa się z trzech kroków, z których każdy wykorzystuje pedagogikę zabawy:
- Świadome słuchanie – rozumienie słuchanej muzyki poprzez cztery kontrasty muzyczne.
- Świadome granie – podstawy gry z nut na fortepianie lub innym instrumencie klawiszowym.
- Świadome tworzenie – rozwój kreatywności poprzez komponowanie pierwszych, prostych utworów muzycznych przez dzieci.
Metoda L. Bajkowskiej jest tak łatwa, że rodzice uczą się gry z nut od swoich dzieci w wieku przedszkolnym, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać.
Proces nauczania Metodą L. Bajkowskiej składa się z trzech kroków, z których każdy wykorzystuje pedagogikę zabawy:
- Świadome słuchanie – rozumienie słuchanej muzyki poprzez cztery kontrasty muzyczne.
- Świadome granie – podstawy gry z nut na fortepianie lub innym instrumencie klawiszowym.
- Świadome tworzenie – rozwój kreatywności poprzez komponowanie pierwszych, prostych utworów muzycznych przez dzieci.
Metoda L. Bajkowskiej jest tak łatwa, że rodzice uczą się gry z nut od swoich dzieci w wieku przedszkolnym, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać.
Wolfgang Amadeusz Mozart zaczął komponować w wieku pięciu lat.
Dzięki Metodzie L. Bajkowskiej dzieci zaczynają komponować już od trzeciego roku życia.
Jak to możliwe?
Wolfgang Amadeusz Mozart zaczął komponować w wieku pięciu lat.
Dzięki Metodzie L. Bajkowskiej dzieci zaczynają komponować już od trzeciego roku życia.
Jak to możliwe?
1. W Metodzie L. Bajkowskiej cała teoria muzyki odkrywana jest przez bajki i zabawę!
2. Dzieci nie muszą świadomie uczyć się, a zaczynają grać z nut i komponować.
1. W Metodzie L. Bajkowskiej cała teoria muzyki odkrywana jest przez bajki i zabawę!
2. Dzieci nie muszą świadomie uczyć się, a zaczynają grać z nut i komponować.
3. Na każdej lekcji tylko bawią się nutami i dźwiękami jak zabawkami.
4. Na koniec są zaskoczone, że potrafią już grać z nut i komponują pierwsze miniutwory.
3. Na każdej lekcji tylko bawią się nutami i dźwiękami jak zabawkami.
4. Na koniec są zaskoczone, że potrafią już grać z nut i komponują pierwsze miniutwory.
Fryderyk Chopin w dzieciństwie rozpoczynał naukę gry na fortepianie zgodnie z tymi trzema krokami.
Metoda L. Bajkowskiej przywraca do szkolnictwa najlepsze, stare, polskie tradycje edukacyjne.
Fryderyk Chopin w dzieciństwie rozpoczynał naukę gry na fortepianie zgodnie z tymi trzema krokami.
Metoda L. Bajkowskiej przywraca do szkolnictwa najlepsze, stare, polskie tradycje edukacyjne.
Legendarny podręcznik
Główny podręcznik Metody L. Bajkowskiej to jeden z największych współczesnych bestsellerów w Polsce pt. „Bajka o Piosence i Nutkach”, w którym siedem nut i inne terminy muzyczne są spersonifikowane (ożywione postaci). Uczniowie rozwijają wiedzę i umiejętności muzyczne dzięki odtwarzaniu ich przygód w zabawach podczas lekcji.
Dzięki temu dzieci nie muszą uczyć się na pamięć, starać się zrozumieć trudną teorię muzyki, ćwiczyć na instrumencie w domu itp.
Mogą nawet uczestniczyć w lekcjach tylko raz w tygodniu i zdobędą te same umiejętności muzyczne (1. Świadome słuchanie, 2. Świadome granie, 3. Świadome komponowanie).
Łączny nakład przekroczył 600 000 egzemplarzy!
Podręcznik „Bajka o Piosence i Nutkach” dostępny jest w naszej ofercie – sprawdź nasz sklep dla nauczycieli.
Legendarny podręcznik
Główny podręcznik Metody L. Bajkowskiej to jeden z największych współczesnych bestsellerów w Polsce pt. „Bajka o Piosence i Nutkach”, w którym siedem nut i inne terminy muzyczne są spersonifikowane (ożywione postaci). Uczniowie rozwijają wiedzę i umiejętności muzyczne dzięki odtwarzaniu ich przygód w zabawach podczas lekcji.
Dzięki temu dzieci nie muszą uczyć się na pamięć, starać się zrozumieć trudną teorię muzyki, ćwiczyć na instrumencie w domu itp.
Mogą nawet uczestniczyć w lekcjach tylko raz w tygodniu i zdobędą te same umiejętności muzyczne (1. Świadome słuchanie, 2. Świadome granie, 3. Świadome komponowanie).
Łączny nakład przekroczył 600 000 egzemplarzy!
Podręcznik „Bajka o Piosence i Nutkach” dostępny jest w naszej ofercie – sprawdź nasz sklep dla nauczycieli.
Polska metoda edukacji muzycznej gwarantuje, że do 100% dzieci w każdej klasie ułoży przynajmniej jeden utwór muzyczny.
Dlatego każdy certyfikowany nauczyciel gry na fortepianie oraz wszystkie certyfikowane szkoły i przedszkola mogą gwarantować równie wysokie rezultaty nauczania!
Metoda L. Bajkowskiej jest elastyczna – można ją dostosować do indywidualnych potrzeb i umiejętności nauczyciela. Np. można ją wykorzystać tylko przez kilka lekcji gry na fortepianie lub przez np. dwa lata w szkole/przedszkolu.
Jak trudna jest Metoda L. Bajkowskiej dla nauczycieli?
Niektóre przedszkolaki z powodzeniem uczą w domu swoich rodziców gry z nut na instrumencie klawiszowym.
Innymi słowy dorośli uczą się gry z nut od dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać.
Polska metoda edukacji muzycznej gwarantuje, że do 100% dzieci w każdej klasie ułoży przynajmniej jeden utwór muzyczny.
Dlatego każdy certyfikowany nauczyciel gry na fortepianie oraz wszystkie certyfikowane szkoły i przedszkola mogą gwarantować równie wysokie rezultaty nauczania!
Metoda L. Bajkowskiej jest elastyczna – można ją dostosować do indywidualnych potrzeb i umiejętności nauczyciela. Np. można ją wykorzystać tylko przez kilka lekcji gry na fortepianie lub przez np. dwa lata w szkole/przedszkolu.
Jak trudna jest Metoda L. Bajkowskiej dla nauczycieli?
Niektóre przedszkolaki z powodzeniem uczą w domu swoich rodziców gry z nut na instrumencie klawiszowym.
Innymi słowy dorośli uczą się gry z nut od dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać.